luni, 13 iunie 2011

Ce este un Coming Out?

Vadim, 19 ani: ... Am început să caut cum pot să scap de aceasta cu ajutorul bisericii şi literaturii religioase. Am avut lungi perioade de meditaţie profundă asupra faptului cine sunt, perioade în care am fugit de acasă. La 16 ani, când am mers la şcoala polivalentă, ştiam cine sunt. Era insuportabil să fii într-o clasă plină de băieţi care te suspectează, nu te salută, te înjură, te scuipă şi care te urăsc pentru că eşti altfel. Nu puteam să spun nimănui, nu mă puteam concentra asupra învăţăturii. Mulţi îmi propuneau să facem sex pentru ca să scoată din mine mărturisirea că sunt gay. Apoi am avut o criză nervoasă şi 3 săptămâni nu am mers la şcoală. Aceasta a fost cea mai îngrozitoare perioadă din viaţa mea. Am depăşit acea perioadă datorită comunicării cu alţii care, ca şi mine, se temeau şi se ascundeau. Mi-am dat seama că nu vreau să continui viaţa în frică şi ascunziş. Am înţeles că nu pot schimba orientarea mea sexuală, aceasta fiind o parte integră din mine însumi.



Ce este un Coming Out?

Termenul vine din engleză şi semnfică ceva de genul "ieşirea la iveală" / "ieşirea din ascunzătoare". Această ieşire eliberează de tensiunea interioară, o face să se accepte aşa cum este, îi dă încredere în forţele proprii şi încredere în alţii. Coming Out este recunoaşterea, acceptarea şi mărturisirea homosexualităţii / bisexualităţii atât faţă de sine, cât şi faţă de alţii.

Coming Out nu constituie doar faptul de a spune cuiva cine eşti. Aceasta reprezintă un proces îndelungat care include percepţia de sine, atitudinea faţă de propria sexualitate, structura propriei vieţi şi modul în care ne prezentăm pe noi înşine familiilor, prietenilor şi lumii.

Capitol: educaţie / articol nr. 3 / următorul articol: etapele coming-out

Sursă: Coming-out, librăria GenderDoc-M.

2 comentarii:

Anonim spunea...

salut Vadim am citit articolul tau si vreau sa-ti spun ca esti bravo, esti curajos,ca ai acceptat realitatea dura.

Anonim spunea...

vadim eu am 16 ani am probleme sh eu sh nu am cu cine vb.daka poti sa ma ajuti.

Trimiteți un comentariu