duminică, 20 martie 2011

Emoții fierbinți! Să oprim discriminarea!

Stimați deputați, politicieni ai Republicii Moldova și în special domnul Ghimpu. Mesajul meu este pentru Dvs. și anume să opriți discriminarea și să nu o tolerați sub nici o formă. Pentru Dvs. discriminarea poate este o definiție, un proiect de lege sau un criteriu de aderare a RM la UE, însă pentru multe persoane aceasta este un obstacol în dezvoltarea profesională, în dezvoltarea personală care nu permite acestor persoane să se bucure pe deplin de libertățile și drepturile asigurate de constituția RM. 

Această lege vizează foarte multe categorii sociale, care sunt în minoritate, locuiesc în aceeași țară, în RM, împărtășesc aceleași valori, plătesc aceleași impozite și care uneori muncesc mai mult ca alte persoane și au un impact mai mare chiar față de Dvs. care aveți funcții înalte în stat. Legea anti-discriminare nu oferă mai multe drepturi anumitor persoane, ci trebuie să apere libertățile și drepturile asigurate deja de constituție. Astfel, dacă femeia are aceleași drepturi ca și bărbatul, fiind cetățeni egali a acestui stat, oare de ce în partidele Dvs. poți număra pe degete femeiele. Oare nu are Moldova femei cu studii în economie, politologie, experiență și abilități de a conduce în stat? Care este procesul de selecție a persoanelor în partidele Dvs.? Care sunt criteriile?

Foarte multe persoane sunt deranjate de sintagma ”orientare sexuală” și am observat că și, Dvs., stimați politicieni aveți rezerve la această noțiune. În cazul în care Dvs. veți scoate din lege această sintagma, Dvs. deja discriminați o categorie socială și anume persoanele de orientare homosexuală.


Este de înțeles că majoritatea populației este împotrivă și este deranjată de homosexualitate, pentru că religia creștină, biserica și biblia au reușit timp de peste mii de ani să promoveze familia formată dintr-un bărbat și femeie. Însă stimați demnitari, după cum știți și Dvs. religia nu oferă o dezvoltare economică a țării, precum contribuie fiecare om prin muncă, chiar și cei homosexuali. Toți cetățenii RM ne supunem constituției și fiecare persoană are dreptul la propria credință și religie. Astfel și homosexualii sunt aceeși cetățeni cu drepturi și obligațiuni constituționale, însă discriminați de o credință care este benevolă și nu face parte din lege.

Suntem o țară creștină, oameni creștini, dar folosim bani pentru a cumpăra un bun, utilizăm tehnologii create de știință care ne oferă multe posibilități și oportunități. Astfel știința a demonstrat că homosexualitatea nu este o boală psihică, nu este o alegere, nu se molipsește și nu se educă.

Dnule Ghimpu, cum puteți Dvs. să spuneți că homosexualitatea este o boală fără să vă informați din toate sursele posibile. Când vorbiți despre un subiect, trebuie să aveți informații depline ca să demonstrați că sunteți profesionist și să oferiți încredere în ceea ce spuneți.

Conștientizez că Vă este greu să înțelegeți dragostea dintre 2 bărbați sau 2 femei, pentru că ați fost educat de un tată și o mamă, ca și mine de altfel și majoritatea populației. Și mie mi-a fost greu să accept că sunt homosexual. Dnule Ghimpu, eu sunt cetățean a RM, m-am născut în Chișinău, mi-am făcut studiile la ASEM, am făcut voluntariat și am contribuit la o serie de activități pentru a aduce un impact pozitiv în societate și totodată sunt gay, însă nu am fost adus cu avionul după cum spunea Preotul Valuță În Profunzime la ProTV și nu m-a molipsit nimeni de homosexualitate.

Dnule Ghimpu, doriți o familie sănătoasă? Și eu îmi doresc o familie sănătoasă, iar pentru asta trebuie să muncim ca să creem condiții favorabile de trai, să oferim locuri de muncă, să asigurăm populația cu tratament medical în condiții prielnice și multe altele. Dacă o să interzicem relațiile între 2 bărbați sau 2 femei, asta nu o să ajute o altă familie să nu existe violență între soți, sau să ofere un loc de muncă pentru altă persoană și cu siguranță nu va face familiile noastre mai sănătoase! 

Dnule Tănase, spuneați că nu ați văzut în viața Dvs. nici un homosexual și în cariera Dvs. profesională nu v-ați întîlnit nicioadată cu asemenea persoane. Vă asigur că ați lucrat cu asemenea persoane, ați interacționat cu homosexuali, însă nu ați știut de orientarea lor netradițională. De ce? Pentru că ura cultivată de-a lungul anilor față homosexuali a dezvoltat o frică enormă în acești oameni care sunt judecați pentru ceea ce sunt și nu pentru ceea ce fac. Cum arată homosexualii? Ca și Dvs. Dnule Tănase, mai mult sau mai puțin. Avem un cap, 2 mîni, 2 picioare, mîncăm, muncim, ne distrăm și orientarea homosexuală este doar o mică trăsătură pe lîngă multe alte abilități și calități pe care le posedă fiecare personalitate.

Stimați demnitari, faptul că interzicem căsătoriile între persoane de același sex, că nu tolerăm homosexualitatea și discriminăm aceste persoane, niciodată nu va face Moldova o țară cu familii mai sănătoase, cu valori mai morale și o țară mai creștină!

Stimați politicieni, cum puteți să interziceți unui grup de persoane anumite drepturi sau să hotărâți soarta acestora fără să vă informați din toate sursele și fără să cunoașteți sau să discutați cu aceste persoane!?

Legea anti-discriminare nu oferă mai multe drepturi homosexualilor ci le asigură acele drepturi din constituție care sunt pentru toți cetățenii a RM facând abstracție la religie și credință care este una benevolă.

Eu sunt Roman, cetățean a RM și sunt gay. Am fost crescut și educat într-o familie heterosexuală și sunt mândru de părinții mei și educația care mi-au dat-o. Eu tot vreau să creez o familie și să am copii. Vreau să iubesc liber, să ofer dragoste copiilor mei, să le ofer educație și să cultiv valori frumoase în ei. Sunt convins că educația fiecărui copil depinde foarte mult de dragostea părinților și valorile pe care le împărtășesc. Vreau să trăiesc cu familia mea în țara mea unde m-am născut și să mă bucur de toate drepturile oferite de constituție. Eu nu am ales să fiu homosexual, cum nici părinții mei heterosexuali nu au ales un copil de altă orientare sexuală.

Astfel nici o familie nu este asigurată ca va avea un copil heterosexual sau homosexual. Orice părinte trebuie să-și iubească copilul așa cum este și să fie mândru de acesta pentru că fiecare copil poate aduce mai apoi un impact pozitiv în societate.

Stimați demnitari, nu este corect în fața legii RM să tolerăm discriminarea chiar și față de homosexuali. Nu este corect să judecăm persoana pentru ceea ce este și nu pentru ceea ce face. Gândiți vă rog fiecare pas care îl faceți, deoarece consecințetele sunt suportate de oameni simpli, care locuiesc în aceeași țară și muncesc pentru o viață mai bună.

Eu o să-mi iubesc mereu țara și voi promova oriunde cele mai frumoase tradiții și valori. Dar aș vrea să mă mândresc și cu Leader-ii acestei țări și să am încredere în ceea ce spun și ceea ce fac!  

Roman Mardari.    
 
       

Un comentariu:

Vlad spunea...

dragul meu,

ai putea sa iesi in media?! propabil le-ai trimis aceasta scrisoare direct la parlament, nu?! ei bine, nu stiu ce impact o sa aiba. iesi macar la un radio, daca nu la o televiziune. stii de ce nu?!

sper ca este posibil..

Trimiteți un comentariu